Hemma + 3 filmtips

Tja babes!  Nu är jag hemma från Caroline, jag, Joline och hon hade det asbra hehe! Dock slutade kvällen med att vi satt och grät till filmerna vi såg, hehehe.. Tänkte i alla fall skriva lite om vilka filmer vi såg, se det som 3 filmtips eller något haha =)


John Tyree (Channing Tatum) är soldat i amerikanska armén men har permission över sommaren. Han är då hemma där han bor med sin lite udda pappa. Han träffar Savannah Lynn Curtis (Amanda Seyfried), de blir snabbt förälskade och upplever två underbara veckor. Men därefter måste John ut i tjänst igen och Savannah tillbaka till skolan. De är borta från varann i ett år, men de skriver hela tiden brev till varandra.

Efter den 11 september 2001 förändras mycket och John känner sig tvungen att stanna i armén, vilket innebär ytterligare två år ifrån Savannah. Efter en tid utan brev från Savannah får han en dag ett brev där hon berättar att hon träffat någon annan och redan förlovat sig. John stannar då ytterligare några år i armén, men blir hemskickad till USA då hans pappa blir sjuk. Han träffar Savannah och gamla sår rivs upp igen. John måste därefter fatta ett oerhört svårt beslut.


Huvudpersonen är 13-åriga Jenna Wilson, vars mamma är döende i cancer. Hon blir bara sämre och sämre. Dessutom behöver Jenna oroa sig för att hennes bröst aldrig växer, varför hon inte är lika populär som Ullis-knullis och hur hon ska få Sakke snyggsnyggsnygg att blir kär i henne - eller ens märka att hon finns. Sedan gör ju hennes störiga mormor som lägger sig i allt inte saken bättre. En dag dör Jennas mamma. Världen rasar samman. Men en dag förstår Jenna att hon inte kan göra något åt det, och ändrar därför texten i en dikt hon skrivit "Om du dör mamma, då tar jag livet av mig" till "Om du dör mamma, då ska jag leva, för dig".

Sju vänner är på semester vid en insjö i Lousianna Gulf där de faller offer för ett antal hajattacker. Några av skådespelarna: fanns inte så mycket information om den filmen, men riktigt läskig om man är som jag och HATAR hajar haha..

Kommentarer
Postat av: agnesandersson

Var gärna med i min tävling där du kan vinna ett iPhone skal, jätte enkla regler!
http://acandersson.devote.se/blogs/24257490/taevling-vinn-ett-iphone-skal.htm#WriteComment
kram♥

2013-01-19 @ 11:56:44
URL: http://acandersson.devote.se

Kommentera inlägget här:

Kom ihÂg mig?

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback